Dla rodziców
Ramowy plan dnia grupy młodsze:
6:00 – 8:00 Schodzenie się dzieci. Rozmowy indywidualne i w małych grupach, zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela, wspieranie samodzielnych działań dzieci, gry oraz zabawy dydaktyczne, stolikowe.
8:00 – 8:35 Ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe oraz zabawy integrujące całą grupę. Praca indywidualna z dzieckiem.
8:35 – 8:45 Czynności higieniczne.
8:45 – 9:00 Pierwsze śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
9:00 – 9:15/30 Zajęcia dydaktyczne o dominacji poznawczej, matematycznej, plastycznej, konstrukcyjnej, muzycznej wynikające z realizacji podstawy programowej.
9.30 – 10.00 Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy dydaktyczne, integracyjne.
10.00 – 11.00 Zabawy swobodne na placu przedszkolnym, zajęcia ruchowe na świeżym powietrzu, zabawy tropiące, wycieczki i spacery.
11.00 – 11.10 Czynności higieniczne.
11.10 – 11.30 II śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
11.30 – 13.15 Odpoczynek, leżakowanie, słuchanie muzyki relaksacyjnej.
13.15 – 13.30 Czynności higieniczne.
13.30 – 14.00 Obiad, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
14.00 – 14.15 Czytanie wybranej literatury dziecięcej.
14.15 – 15.00 Zabawy dowolne w kącikach tematycznych, zabawy kołowe ze śpiewem, zabawy dydaktyczne, tematyczne i konstrukcyjne; w okresie letnim - zabawy na przedszkolnym placu zabaw.
15.00 – 15.10 Czynności higieniczne
15:10 – 15:30 Podwieczorek, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
15:30 – 17:00 Swobodne zabawy, gry dydaktyczne i stolikowe, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia, prace użyteczno-porządkowe w sali, praca indywidualna z dzieckiem. Integracja społeczności przedszkolnej poprzez pracę w grupach łączonych, rozchodzenie się dzieci.
Ramowy plan dnia grupy starsze:
6:00 – 8:00 Schodzenie się dzieci. Rozmowy indywidualne i w małych grupach, zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela, wspieranie samodzielnych działań dzieci, gry oraz zabawy dydaktyczne, stolikowe.
8:00 – 8:35 Ćwiczenia gimnastyczne, zabawy ruchowe oraz zabawy integrujące całą grupę. Praca indywidualna z dzieckiem.
8:35 – 8:45 Czynności higieniczne.
8:45 – 9:00 Pierwsze śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
9:00 – 9:45 Zajęcia dydaktyczne o dominacji poznawczej, matematycznej, plastycznej, konstrukcyjnej, muzycznej wynikające z realizacji podstawy programowej.
9.45 – 10:15 Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy dydaktyczne, integracyjne.
10.15 – 11.00 Zabawy swobodne na placu przedszkolnym, zajęcia ruchowe na świeżym powietrzu, zabawy tropiące, wycieczki i spacery.
11.00 – 11.10 Czynności higieniczne.
11.10 – 11.30 II śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
11.30 – 12.50 Zajęcia dodatkowe, zabawy i ćwiczenia utrwalające zdobyte wiadomości. Zajęcia muzyczne, plastyczne, językowe, teatralne rozwijające uzdolnienia dzieci. Gry i zabawy ruchowe wspomagające rozwój ruchowy dziecka. Zabawy wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Zabawy swobodne wynikające z zainteresowań dziecka. Praca indywidualna z dzieckiem.
12.50 – 13.00 Czynności higieniczne.
13.00 – 13.30 Obiad, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
13.30 – 14.00 Relaksacja, czytanie wybranej literatury dziecięcej, słuchanie muzyki relaksacyjnej.
14.00 – 15.00 Zabawy dowolne w kącikach tematycznych, zabawy kołowe ze śpiewem, zabawy dydaktyczne, tematyczne i konstrukcyjne; w okresie letnim - zabawy na przedszkolnym placu zabaw.
15.00 – 15.10 Czynności higieniczne
15:10 – 15:30 Podwieczorek, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
15:30 – 17:00 Swobodne zabawy, gry dydaktyczne i stolikowe, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia, prace użyteczno-porządkowe w sali. Integracja społeczności przedszkolnej poprzez pracę w grupach łączonych, rozchodzenie się dzieci.